Manusia Baru!

Terbitkan aku menjadi manusia baru,
Tanpa segaris dosa, setitik noda,
Usah biar aku ditunjangi
Dengan unsur-unsur celaka,
Dengan busur-busur kebiadapan
Tepat mengena sasaran kehidupan.

Sekonyong-konyong datang kemanusian,
Mewarnai setiap rongga dan gumpalan otak,
Berkhalwat dengan hati, berzina dengan perasaan,
Bergelumang kemanusiaan,
Tanpa ingin meludah muntah,
Tanpa perlu merobek mencekik!

Menghidupi kehidupan misteri mistik yang hanyir,
Tanpa bait-bait puisi yang membenci,
Tanpa perlu jasad-jasad dimati,
Tanpa perlu berdarah untuk bebas!
Aku berharap mereka kau dan aku,
Terlahir sekali lagi menjadi,
Manusia baru!

by: i'm a dreamer

3 comments:

pemusnah makna said...

aduh sangat indah angan2 kita!!!
ku ingin pelindung segala sakit..

aku lemah..

citiez_freakfraulin said...

hidup memang indah..

tapi penuh dengan gundah..

aku ingin menjadi dewa cinta indah..

yg ingin memusnah..

segala angan2 indah yg punah...


ahahaaxxx...mende r akuex nie..

Anonymous said...

terjah dan jeritkan pada dia bahawa chenta suci bukan nafsu tapi nafsu itu datang kuat dari chenta suci!!!