Tekad

Bunyi cengkerik di dalam hari yang gelap
tapi, masih aku tiada di lawat khabarmu
yang jauh....
sepi, rendu yang mendalam.
seperti malam ini, mahu aku mati
dalam rendu yang tak pernah henti

begitu siang aku melayang pada mu
di kala senja menyeru kembali rendu

jika wujud satu bintang,
pastikan cerah malam ku
dan barangkali ianya indah
tapi
ianya secara barangkali
tolak jendelanya
nah... LIHAT APA !!!

aduh sayang, beribu kali sayang
jika aku lah, yang sebelumnya
tak ku biar kau terluka
biar pun takdir kau di JAKARTA....

waktu ini, aku mahir berhalusinasi
biar masuk lapan purnama
bintang masih tak muncul
akan ku tunggu di jendela
tekad aku, menggengam sabar.

by : artxcore

5 comments:

Anonymous said...

ape yg ingin disampaikan dlm sajak ni?kurang fahamlah:)

pemusnah makna said...

tentang apa yang aku lalui... dulu hingga sekarang.. dalam masa perasaan aku dgn seseorang :D

sorry to personal.. :P

Anonymous said...

update cepat..lame btul

CONNA said...

emm..
ko mmg seorg yg sunggug SABAR...
ape rahsianya ?
rendu yg xpenah henti?
xpenah padam?
mengapa renduku pula sering berganti?
tiada cinta hakiki.. atau serik?
dgn keadaan yg xpenah menyebelahi diri?
mungkin !

Ryna said...

akim....
lama giler nak tunggu update. Harap2 kali ni tak lah lama lagi nak tunggu update seterusnya.