aku di mana?

aku ini dimana?
mungkin di rumah,
mungkin di tepi jalan
mungkin di dalam bilik mandi...
tahukah aku berada dimana?

aku mungkin di syurga,
mungkin di neraka..
mungkin aku melihat beribu kematian
mungkin aku sedang menerima berjuta ujian..
beritahu aku berada dimana?

aku mungkin masih di dalam rahim seorang wanita
mungkin di dalam botol minuman keras..
mungkin di dalam mangkok tandas..
mungkin di tepi tong sampah..
layakkah aku di mana-mana?

aku mungkin di atas pokok
mungkin di dalam kandang
mungkin di atas bukit sedang menyalak
mungkin di dalam kuali hangus di masak
mungkin di lautan dalam bersembunyi di balek lelumut
kajadian aku, ENGKAU letakkan di mana?

aku mungkin di dalam hati seorang insan
mungkin di ranjang sedang di buai nafsu
mungkin di balek pintu besi yg berjanji akan memukul ku
mungkin aku seorang bapa
mungkin juga aku seorang ibu
terimalah aku yg berada di mana-mana!!

by : artxcore

1 comment:

Nad said...

huhu..aku mau kau di kamar ku ok?

ahhaha.....cool wirtng akim seirus.