kesialan masa yang mungkin, atau tiada kemungkinan?

telah aku lukis
garis-garis dimana perlu kau sentuhi
warna-warna bakal kau contengi
belantara mana kau harus harungi

biar saket
sememangnya tanpa kesaketan, hidup bukan lagi kehidupan

kau mengerang,
aku?
aku tetap saja lemas dalam darah-darah aku sendiri

ahh.. mudah saja..
rentap semuanya biar lari dari jahanam ini
dari kepedulian yang tak pernah mungkin aku peduli
atau aku sendiri menyendiri takut menikus?

masa itu kecundang
masa itu pecundang
tapi masa itu juga menghentam

menghentam dari segenap sisi,
kiri, kanan atas dan bawah..

bukan aku tak menepis mengelak,
cuma aku relakan ia menembus rohku
seperti gugusan bintang menerobos bumi yang membentuk lohong-lohong besar sebesar bumi itu sendiri

akhirnya aku sekali lagi membiar masa mencetak kemungkinan
kemungkinan yang hanya mengundang masa?
atau sekali lagi masa itu suatu kesialan?


by: i'm a dreamer

2 comments:

Anonymous said...

demmit. im speechlesss

pemusnah makna said...

;)