abadikan roti kosong di dalam perot ku

kelaparan maut di tangan yang mengilis diri sendiri
menikam ibu yang menyusukan
malam ini menjadi kering tanpa embun jantan yang selalu aku leka di selimutinya
semput dan lelah aku membaca kitab duniawi
cukup jangan dendangkan

roti canai @ roti kosong
ah!!! perot ku lapar
kudrat hina ku ini
anugerah sampah kertas dunia
kafankan aku dengan wang mu

CILAKE..
aku terdengar laungan abadi dari ronga mulut arjuna
"oh cinta ku pada mu sampai mati, percayalah ia kekal ABADI"
ah!!! aku pelacur pikir ini kah?...
percaya - aku - abadi
gila...

hati memang sendang mengila...
aku laung
tuhan telah mati?

esoknya

pasti aku hidup kembali menghirup kejahilan
pasti ada yang menemani ditepi aku
sejarah di catat serta tercatat
hari - hari
lalu kau muntahkan melalui buntut mu..

terfikir

apakah ada malaikat yang akan datang cuba membuka dada
membantu aku mengucap kalimah - kalimah yang indah
lalu boleh lari kerumah, dan minta di selimutkan..

ah!!!! itu NABI

aku?

by : artxcore

No comments: