tika hati ku lahir kembali

setiap kepastian ku mahu luluhkan
merebus kering setiap kemungkinan
ku patahkan kaki huruf.. ku koyakkan mulut angka..
ku butakan segala makna.. aku mahu ragu itu menjadi raja..
harus aku menjilat duka.. memberakkan segala kematangan
air mata ini panas membakar setiap sel otak ku..
ombak hidup pada laut yg luas berdusta
berpaut pada pesisiran pantai.. menarik setiap butiran derita:
aku terhasil dari setiap pixel potret suka duka..
aku di hitung melalui jumlah daunan pepohon setiap hektar..
aku masih bertapa di kuil derita...

datang persuruh mu tuhan.. bagi menghilang kelupaan
mengajarku meludah kata-kata..aku akan terus lahir
tanpa ibu ku Maryam..

kata aku kepada malaikat..
"jangan kau cuba lukiskan cinta sesat ku ini.. aku mahu pulang"
ku ingin melangkah sebesar dajal merintasi
isi perot bumi.. ku mahu hirup sungai syurga tika waktu dahaga..
biar derita melalui setiap rongga tubuh ku..
dan melepaskan aku dari dogeng minda syaitan..
yang memeluk jiwa ku..

potret-potret karya agung dari neraka .. mulai
maki setiap insan yg melihat nya.. oh tuhan
izinkan aku memati kan anggota ku

harus
tangan ku mati
telinga ku mati
kaki ku mati
mata ku mati
hidung ku mati
jantung ku mati
alat sulit ku mati
rambut ku mati
kuku ku mati

maka
tinggal kan aku satu.. hanya hati..
agar aku boleh merasa diri nya..

by : artxcore

No comments: